Annons
Facebook

"Speciella pälsklingar"

Skrivet av rebeccalycke den 7 januari 2022 kl. 18:04
Hej!

Tycker det skulle vara superkul att höra om era "speciella" pälsklingar och roliga saker de gör!

Själv har jag en herre med en utvecklingsstörning efter en dramatisk förlossning med akutsnitt. Han föddes som sagt med en utvecklingsstörning och har några missbildningar (som han absolut kan leva med! Så han lider inte utav dem!). Han är en helt fantastisk, underbar herre! Han är bl.a. väldigt vindögd, har en panna som en neandertalare, bara en fungerande näsborre, väldigt känsliga tarmar, lärde sig hoppa vid lite över 2 års ålder men kan fortfarande inte klättra. Vi har trappstege upp till fönstret så att han också kan titta ut, samt ett litet katträd upp till vår säng så att han kommer upp och kan mysa med oss (han vill helst ligga under täcket med mig). Om jag flyttar hans foderautomat till andra sidan vattenskålen står han och stirrar på platsen hans foderautomat stod innan, om jag flyttar honom till där hans foderautomat står på nya platsen går han bara tillbaka och stirrar på där den stod, så förändringar är väldigt svårt  Han är så lätt att ha och göra med, han är med på allt. Han ska alltid vara med. Han älskar barn och andra djur. Om man klappar på honom men enligt honom "inte är klar" springer han efter mig tills jag klappat honom "tillräckligt" enligt honom. Charmigare troll får man allt leta efter! Han har behövt operera ett öga och han har kostat oss en del pengar (tacka vet jag försäkring...!) men det är han, och dem andra, absolut värda! Tänk hur man kan älska sina pälsklingar så mycket :) Ja juste, han jamar inte heller, han kväker... 

/Rebecca Lycke