Annons
Facebook

Birmaspecial Sundsvall

Skrivet av Fd medlem: saan (minabirmor@gmail.com) den 26 juni 2016 kl. 17:02

Jag upptäckte nyss till min glädje att det är birmaspecial i Sundsvall i augusti och tydligen är det många birmor som ska dit. Jag har läst om birmaspecial i Kvänum men inte Sundsvall, eller så har jag läst dåligt på hemsidan.

Med tanke på att vi är många och dessutom en växande skara birmaägare så hoppas jag få se många fina kokarder och pokaler från birmasällskapet med tanke på att det är jubileumsår i år. Det är ett utmärkt tillfälle att locka ännu fler till vår fina ras här mitt i landet.

Svar

Sv: Birmaspecial Sundsvall

Skrivet av ullstrumpans (iaresare@hotmail.com) den 26 juni 2016 kl. 20:27
Ja visst är det kul att det blir två birmaspecialer i år. Vi i styrelsen har beslutat oss för att medverka vid specialen i Kvänum och på så sätt fira att Birmasällskapet fyller 40 år. Sundsvall kom med en förfrågan om medverkan till oss efter det att vi bestämt oss för Kvänum. Då det tar både tid, engagemang och kostar pengar att delta så beslutade styrelsen att lägga allt vårt engagemang på Kvänum. Att Birmasällskapet skulle bidra med massor av kokarder och rosetter är inte aktuellt då vår budget inte tillåter detta. Av medlemsavgiften går större delen till att ge ut BirmaAktuellt.
Naturligtvis kommer vi att bistå med broschyrer och om vi kommer på något mer så tar vi kontakt med klubben. Har du fler frågor så kontakta gärna styrelsen: styrelsen@birma.se
/Ia Resare-vice ordförande