Annons
Facebook

Arg hona, hjälp och tips

Skrivet av Gäst: Philip Nilsson (Philipnilsson0326@gmail.com) den 17 februari 2021 kl. 23:13
Hej!

Jag har en birma hona som idag är 3,5år, jag fick henne när hon var leveransklar (12-14 veckor) och har alltid varit jätte go och kärleksfull, hon har bott både hos mig och min mamma i perioder och de har alltid fungerat jätte bra, en bestämd och väldigt bortskämd tjej.<span style="-webkit-text-size-adjust: 100%;"> Jag har låtit henne följa med och hälsat på andra katter (honor) många gånger och det har alltid fungerat väldigt bra, nyfiken, snäll och busig. Jag såg hur mycket hon tyckte om andra katter och skaffade därför en till för 2,5 månad sedan, en hane, han är idag 6 månader.
<span style="-webkit-text-size-adjust: 100%;">
<span style="-webkit-text-size-adjust: 100%;">Men det har inte gått riktigt som planerat, min lilla tjej är inte alls sig lik, hon tål helt enkelt inte den lilla killen, hon fräser, är nervös och jag får knappt ta i henne längre.. i början var han busig mot henne och hoppade ganska mycke på hennes rygg och lekte och hon blev irriterad, ibland kan dom leka tillsammans och hon vill gärna uppfostra honom då genom att tvätta honom när han ligger i underläge. Vissa dagar fungerar okej medans andra dagar är hon riktigt förbannad, vi har varit och undersökt henne hos veterinär för jag var orolig för att hon hade problem med magen, men enl. Veterinär såg allting jätte bra ut och hon är helt enkelt bara en tjej med mycket humör enl. Veterinären.

<span style="-webkit-text-size-adjust: 100%;">Jag undrar om någon har liknande erfarenheter? Killen ska kastreras snart och jag undrar/hoppas på att det kan bli bättre då och att dom kan bli vänner. Idag är killen jätte duktig och visar verkligen henne respekt, men hon är ändå duktig irriterad på honom och låter honom knappt komma nära.
<span style="-webkit-text-size-adjust: 100%;">Vh Philip

Svar

Sv: Arg hona, hjälp och tips

Skrivet av Trevinos Gunilla (gunilla.larsson@utb.tyreso.se) den 16 juni 2021 kl. 10:42
Hur har det gått? Vänt efter kastrering och tid?
Hoppas du har din/ dina uppfödare att prata med.